kerana cinta harus memilih


"hidup ini adalah pilihan. semua atas tangan kita sendiri,apa yang kita pilih pasti ada akibatnya baik atau buruk.jangan sampai salah memilih,sebab akibat dari pilihan yang salah sangat menakutkan.akan tetapi jika pilihan kita tepat maka hasilnya akan membahagiakan"
 
saat cinta menghampiri,kita kena segera memilih,apakah kita akan menyambut cinta itu atau sebaliknya?atau kita sekadar menunggu saat yang tepat untuk menyemainya?
bagi ana pilihan nya cukup sederhana.take it or leave it.

meskipun cinta ini sulit. sukar untuk dirungkaikan dengan kata-kata,tetapi apabila cinta itu hadir begitu syahdu,ia akan melenakan kita dan membuai hati.

ia akan membuat kita berasa disayangi,berasa diperhatikan dan berasa selalu berada dalam kedudukan yang luar biasa bukan?

tatkala kita sedang berasakan getarannya,ia akan menyahut menggema dalam sanubari hati yang menyahut berkali-kali.

Terbayang bayang akan wajah si dia yang telah mengusik hati kita,gelisah kita  tiada penghujungnya,dan penantian itu selalu akan menuntut kita..


ya,menuntut untuk tahu khabarnya,menuntut untuk selalu mendengar suaranya,membayangkan wajahnya dan sebagainya.kroniknya adeh2


Disaat itulah kita harus sedar bahawa itu bukan pilihan yang baik.sebab tumpuan kita bukan untuk itu sebenarnya.bukan belajar bercinta dan terima segala akibatnya,Bukan pula  kursus sayang-menyayang dengan lelaki bukan muhram yang dianggap kekasih kita.

 
kita  harus memilih,manakah satu menjadi pilihan?antara setiap saat mengundang dosa,atau setiap hari membuah pahala?

Tika itu bangunla bermunajat,memohon petunjuk usai istikharah dan hajat.Moga cinta yang didamba terarah menuju redhanya.


jika sudah memiliki cinta kerana ALLAH,banyakkan bersyukur dan mohonla istiqamah,jika belum menggapainya,berusahah memperbaiki iman dan menuruti jalan sesuai dengan syariatnya..


dan ana sekarang?ana hanya memilih membungkam perasaan.Menidurkannya sesaat dan kembali menatap masa depan yang indah.Lenakan semua bayang-bayang tentang dia dan berharap pada kasih sayang ALLAH yang maha luas dan maha luar biasa.

aku bukan mencari yang sempurna dimataku,aku cuma mencari yang serasi dijiwaku.acece.:P









5 Responses so far.

  1. insyaALLAH nancy :P
    ada jodoh tak kan kemana kay..
    pasti dia akan kenang awak dan saya sangat pasti..eh? haha

  2. PaK PiS says:

    Cinta indah Cinta Ilahi.
    Pendam cinta dunia untuk Rasa cinta yang ESA...
    (^_^)

  3. Kita insan terpilih bila mana kita terpaksa untuk memilih..

  4. Anonymous says:

    insyaAllah. ada jodoh, tak ke mana. kan kan kan?